Imunitný systém treba podporovať a s tým nám najlepšie pomôžu probiotiká a prebiotiká

Posted on by

Chladné a sychravé dni sú pre náš imunitný systém veľkou záťažou. Ak vás práve premáha nejaké prechladnutie či chrípka a už ste zhltli všetky možné vitamíny, no výraznejší efekt sa nedostavil, je čas skúsiť to z iného konca. Začnite pri trávení, pretože až 70-80% imunity organizmu je závislá od stavu našich čriev, teda mikroflóry, ktorá zahŕňa živé organizmy, sídliace v našom tele.Pobyt v prírode.jpg
 
Máme v tele ZOO
Pohľad na črevo pod mikroskopom by nám pripomínalo tak trocha ZOO, a to vzhľadom na množstvo mikroorganizmov a baktérií, ktoré tam sídlia. Organizmus musí byť v rovnováhe, inak hrozí oslabenie imunity a to má za následok častú chorľavosť a dlhé liečenie, preto treba dbať na pestrú a vyváženú stravu s množstvom vitamínov, prevažne prírodných.
 
Mikroorganizmy v črevách potrebujeme hlavne na:
–  vytváranie vitamínu B1 a B2, K
–  fermentáciu (kvasenie) nestrávených zvyškov potravy
–  zabránenie prieniku patogénnych organizmov do tela
–  tvorbu mastných kyselín
–  udržiavanie imunologickej rovnováhy v tráviacom trakte
 
Čo sú to probiotiká a prebiotiká
 
Probiotiká
-sú pre náš organizmus veľmi dôležité, pretože majú priaznivý vplyv na celkové zdravie ľudského organizmu
-najznámejšie sú bifidobaktérie a laktobacily
 
Nasadenie probiotík je vhodné v prípade, ak sa človek lieči antibiotikami, ktoré narúšajú prirodzené prostredie črevnej mikroflóry, no pozor, nepomáhajú pri liečbe Crohnovej choroby.Baktérie pod mikroskopom.jpg
 
S čím pomôžu probiotiká?
-majú antioxidačný účinok
-zlepšujú funkciu čriev
-znižujú hladinu cholesterolu
-zlepšujú imunitu
-pôsobia ako prevencia pred rakovinou
-obnovujú mikroflóru po liečbe antibiotikami
 

Prebiotiká

Najväčším zdrojom prebiotík je zelenina, napríklad cibuľa, cesnak či pór, ďalej banány, celozrnné obilniny či psyllium, hlavne kvôli ich vysokému podielu inulínu.

 

Obe tieto –biotiká sa vzájomne dopĺňajú, a tak je vhodné, aby sme ich do nášho tela dodávali v dostatočnom množstve hlavne v potrave, no ak to nie je účinné, tak aj preparátmi, tie však musia byť kvalitné.